• Beweegsessies

Beweegsessies

Beweegsessie “Active Office Yoga”
Dit is een actieve beweegsessie waarbij we de belangrijkste yoga-geïnspireerde poses aanleren om de gevolgen van het vele zitten tegen te gaan. We maken hierbij gebruik van wat er in een kantoor aanwezig is. Je zal ervan versteld staan wat er allemaal mogelijk is met een bureaustoel.

Beweegsessie “Restoratieve Yoga”
In deze sessie komen verschillende houdingen en zachte bewegingen aan bod die ontspanning teweeg brengen. De intentie is dat je je zenuwstelsel tot rust brengt. Een zalig relaxte sessie die je technieken leert die je nadien zelf kunt blijven toepassen. Deze sessie is vooral gericht op ontspanning. Je hebt een (yoga)mat en 2 dekens nodig.

Beweegsessie “Slow Flow Yoga”
Deze sessie brengt je uit je hoofd en in je lichaam. De opeenvolging van de verschillende yogahoudingen maken je lichaam sterker en soepeler. Een heerlijke flow die je een energie boost geeft en waarvan je het effect voor de rest van de dag (of zelfs langer) zal voelen. Deze sessie wordt gegeven op een (yoga)mat en is vooral gericht op het gebruik van je (misschien wel nog onbekende) spieren.

Beweegsessie “Yin Yoga”
In een sessie yin yoga ga je op zoek naar ontspanning, zowel mentaal als fysiek. Je blijft een paar minuten in elke houding waardoor niet alleen je spieren ontspannen, maar ook je dieper gelegen bindweefsels. Je doet de meeste houdingen zittend of liggend. Ook ademhalingsoefeningen komen aan bod. Deze sessie wordt gegeven op een (yoga)mat en is vooral gericht op ontspanning en innerlijke rust.

Beweegsessie “Focus Walk”
In deze beweegsessie, leer je efficiënter te wandelen door een combinatie van wandeltechniek, ademhaling en mindfulness. Focus wandelen zorgt voor een diepe en ontspannen beleving.

Beweegsessie “Focus Run”
Focus Run leert je hardlooptechnieken, ademhalingstechnieken en mindfulness, zodat je
hardloopervaring completer wordt. Je verkent de mindful kant van hardlopen. Deze positieve ervaring kun je voortzetten in je dagelijks leven, waarbij je je completer en sterker voelt, terwijl je meer plezier hebt.

Beweegsessie “Running Smart”
Voor de lopers! Leer de technieken om sneller en blessurevrij te lopen. Met veel leuke drills en oefeningen! Looptechniek is een zwaar onderschatte kunst, hier leer je wat je erover moet weten om soepeler en met minder risico’s op blessures te lopen. Een goede looptechniek ziet er trouwens veel mooier uit!

Beweegsessie “Power Elastieken”
Actieve beweegworkshop voor het hele lichaam met de powerelastiek. Deze krachtige rubberen rekker geeft weerstand zodat je je spieren extra aan het werk kan zetten. Heel efficiënt en super leuk!

Beweegsessie “Strength & Mobility”
Mobiliteit in kracht heb je nodig om effectief en veilig de universele menselijke bewegingen uit te voeren, zoals hurken, duwen, trekken, kruipen en rollen. Bewegingen die nodig zijn voor een functioneel leven. Mobiliteit speelt een enorme rol bij het verbeteren van de bewegingskwaliteit en het voorkomen van blessures. Use it or loose it. Regelmatig je spieren en gewrichten goed aan het werk zetten in hun volledige bewegingsgraden, zorgt ervoor dat je sterk en soepel blijft.

Beweegsessie “Functionele Circuittraining”
Je begint deze sessie met een paar leuke tests zoals de muurtest, de superman test en de Davies test zodat je je nog meer bewust wordt van je functionele mogelijkheden. Daarna leer je de beste oefeningen om je core stability te versterken, een goede actieve houding te behouden en om sterker en zelfbewuster te worden.

Beweegsessie ‘Bike Position-Fitting”
Voor de fietsers! Hier leer je hoe je je fiets optimaal aanpast aan je eigen lichaam, om zo op een comfortabele manier kilometers te malen en optimaal kracht te kunnen zetten op de trappers.

Beweegsessie “Cardio-Box”
Machtige training zoals de boxers het doen! Na een leuke opwarming gaan we aan de slag met de handschoenen. Wees gerust: er wordt niet echt gebokst, maar de boksbewegingen zorgen wel voor een intensieve beleving.

Beweegsessie ‘Diverse Sporten”
Je kan kiezen voor een figuurcorrigerende sessie (buik, billen, benen, borst), verschillende soorten dansen (Zumba, klassiek, jazz, hiphop,…), zelfverdedigingstechnieken leren kennen, of misschien een HIIT-sessie (High Intensity Interval Training) organiseren om een maximaal rendement uit je inspanningen te halen. Of heb je liever een cross-fit sessie om je grenzen te testen, pilates om te werken aan je kernkracht en flexibiliteit, of een kettlebell workout om die spieren echt te laten branden? Kies je favoriete training en ga aan de slag met professionele coaching.

Springbok Coaching sprak ons aan omdat ze heel goed de dynamiek van de werkvloer aanvoelen en een realistisch beleid uitwerken. Zo kregen we een gezondheidsbeleid dat toegankelijk is, zelfs voor mensen die weinig voelen voor sporten.

Pieter-Jan Deman, Zaakvoerder, STAS

Zin om te springen?